maandag 4 juni 2012

De Stand van Zaken

Een aantal gewassen heeft er inmiddels goed de vaart in zitten. We hebben inmiddels al andijvie van eigen grond gegeten (bijzonder smakelijk, wel goed wassen) en plukken al regelmatig van de pluksla ("Amerikaanse Roodrand").

Hier een aantal van mijn "favoriete" projectjes (alle foto's zijn gemaakt op 25 mei 2012):

Aardappel "Gloria"
Andijvie "?"
Pompoen "Ronde van Etampes"
Pompoen "Table King Acorn Bush"
De pompoen "Table King Acorn Bush" staat in een zinken teiltje waar de bodem uitgehaald is zodat deze toch kan wortelen in de volle grond. Ik ben erg benieuwd naar deze pompoenen, die rond tot ovaal worden en vooral groen en glanzend van kleur. Wat ik het leukste vind aan deze pompoensoort is dat hij geen lange ranken aanmaakt maar groeit in een soort van struikvorm.

Tomaat "Heart's Delight Black"
Zoals je ziet heeft "Heart's Delight" wat witte vlekken op de onderste bladen opgelopen. Van de vier soorten tomaten die ik heb staan blijven deze planten tot nu toe het laagst, maar de stengel is bijzonder stevig en het blad bovenin is bijzonder mooi en stevig. Het valt me enorm mee hoeveel dieven deze planten aanmaken. 

Tomaat "Kondine Red"
Prachtige sterke planten, de "Kondine Red". Ze zijn druk bezig met het maken van bloemetjes op dit moment en staan op een mooie stevige stengel met gezond, gifgroen blad.
Tomaat "Tommy Toe Yellow"
De "Tommy Toe" heeft het helemaal naar zijn zin buiten. Er groeien mooie bloemen in de rijke kroon en ondersteunen is eigenlijk nog heel niet nodig. Mooie stevige planten die geen enkele moeite lijken te hebben met welke weersinvloed dan ook. Prachtige planten!
Courgette "Long Green Trailing"
Naar de courgette "Long Green Trailing" was ik erg benieuwd omdat ze naast smakelijke vruchten ook lange ranken aanmaken. Deze maken het mogelijk om de plant, mits zeer goed ondersteund, te laten klimmen. Het zijn heel makkelijke planten, ik heb er 2 staan en allebei doen ze het uitstekend.
Paprika "?"
Peper "Cayenne Thick Red"
Peulen "Heraut"
Wortel "Amsterdamse Bak"
Lupine "Russel's" en rechtsboven Alonsoa Meridionalis "Coral Beauty"
En als laatste; moeders (wyandottekruising) met haar barnevelder kuiken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten