maandag 11 november 2013

Tomatensoort: Lollipop

Één van mijn andere favoriete soorten van het afgelopen seizoen was tomaat Lollipop.
Crème-gele cherrytomaatje die een tikkeltje transparant zijn, waardoor ze eruit zien als parels.
De smaak is fris, met een hint van citrus, en de tomaatjes zijn langer te bewaren dan menig ander soort.
De naam Lollipop is goed gekozen. De kogelrondje tomaatjes zouden niet misstaan op een stokje.

Ik heb deze tomaat geteelt in mijn kas. Voorzaaien ging goed. Van de 4 zaailingen werden 2 planten echt mooi groot en sterk, maar deze produceerden dan ook erg goed. Lollipop is een stamtomaat, en moet gedieft geworden. Bij mij werd de plant niet heel erg hoog, en ik had wat langer mogen wachten met toppen.

Deze tomaatjes zijn veelal in salades verdwenen. De rest is zo uit de hand opgegeten. Ik heb zaden beschikbaar.


Lollipop in de kas.

De lichtgele tomaatjes zijn Lollipops, de rode
Gardener's Delight en de donkergele Tommy Toe Yellow.


1 opmerking:

  1. ik zou graag enkele zaadjes willen van Lollipop, kan ik ruilen of kopen?
    Alvast bedankt.
    guido.dewijngaert@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen